Tuesday, May 15, 2007

無極


這幾年,我看到在這閒大學的學生和員工,
很多都是眉頭緊鎖,
教授們,走路都是低頭思故鄉的。
我在想,爲什麽他們壓力降大?

後來,我搭地鐵的時候,在車廂裏面看到大學
的招生和招攬人材的廣告標語,
我恍然大悟:

They'll tell you to know your limits.
We say, limits are there to be broken.
That's the difference between them N'US.

They'll let you to know when to quit.
We will make you go the extra miles.
That's the difference between them N'US.

恐怖。言下之意,是不是:
‘我們會把你每一份精力都搾干’?

儅我看到這個廣告的時候,我一個人在人滿爲患
的車廂裏面傻笑。
別人還以爲我神經病。。。

4/23/07

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

是呀。。。这间学校真的是这样压力的。。

1:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

我的NUS朋友好像还好吧。。
他们玩起来还蛮疯的。

2:21 PM  
Blogger Sword Devil said...

正,
你的朋友,是玩起來很瘋,還是瘋了才玩?

10:57 PM  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger