Wednesday, July 19, 2006

叫好.叫座

我沒有很羡慕李嘉誠。因爲他可能要為自己的商業帝國而忙。
我沒有羡慕任何一位領導人。因爲他們要煩惱鞏固自己的勢力。
我沒有很羡慕Bill Gates。因爲他有時會被別人扎派或者丟雞蛋。
所以我並沒有想要他們的生活。雖然他們都很有錢。

如果給我選,我很想要村上春樹的生活。
雖然我不知道他真正的生活是怎樣,
不過字裏行間,感覺上他的生活很寫意。

他不算是有錢人。可是至少他(好像)不需要為錢而煩惱。
偶爾去歐洲旅行,一住可能就是幾個月,甚至幾年。
(不是奢華的生活。有時候還是艱苦苛刻的生活)
旅居外國的歲月,有空就寫一寫文章。
回國後,就出一本書。可以跟別人分享生活經驗和心得。
重點是,銷售量都不錯。賺了錢,又出國。

不需要為事業而忙,不需要朝九晚六。
他講過: 有生以來,我不曾在叫做公司的地方工作過。
‘公司很忙’這種説法,我也無法理解。
(他媽的讓人妒嫉)
時常可以看很多的書。然後繼續創作。
有老婆,卻沒有孩子。(太讓我羡慕了)

哎。。。羡慕歸羡慕,有幾個人可以過降子的生活?
------------------------------------------------------------

如果我可以當作家,我寧願當暢銷作家,
也不要當得獎而不暢銷的作家。

不過‘暢銷’這玩意兒啊。。。除了實力之外,
還需要很好的運氣。
可遇而不可求。

當然,村上先生是暢銷同時也是得獎的作家。
所以,想要過像他降子的生活,其實已經是一種奢求了。
-------------------------------------------------------------

我一直在想怎樣靠寫作過寫意的生活。
有‘康陶’的朋友,請立刻跟我聯絡。
謝謝。

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

yes, wouldn't that be nice...

8:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

嗯,娶个有钱太太吧!

8:43 AM  
Anonymous Anonymous said...

哈哈, 敏子说得好!

Ning

9:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

哈哈, 敏子说得好!

Ning

9:10 AM  
Anonymous Anonymous said...

村上式的生活是這樣子的嗎﹖我想兩年跳一次飛機也可能有同樣效果﹐錢也可能賺到。只是缺了作者名氣那部份﹐聽起來就不會那麼酷了。
生活的本質是發生的過程﹐起源於目標達成的根本而不是企圖。

4:05 PM  
Blogger Sword Devil said...

Keen 說的對。
可能村上也有身為村上的壓力。只是我們外人無法體會。
其實我現在的生活跟他也差不多啊。只是我不知足。

叫好又叫座的太太不好找。

10:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Well, unless you start writing another Harry Porter series or writing in Japanese, otherwise it's gonna be very tough..Hmm..sounds like my dream long time ago.
Laohe, you are wrong though. Murakami Haruki is very rich. His first novel got hit and the Norwedgian Forest just hit the jackpot. So he never needs to worry the money..However, he is a marathon runner. Meaning he trains himself very tough. It just happens that he enjoy his training very much (reading, more reading, writing, more writing).

1:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

I did some calculation roughly. I think he has sold at least 15,000,000 copies of his books. So just assuming $1 per book for the copyright not counting pay from publisher...damn..go figure..

However, my idol is still JingYong and GuLong...

2:01 AM  
Blogger Sword Devil said...

Ic. damn...just read an article. Dan Brown is also rich.
I think i better start writing 'The Potter Code'. If i can make it a series, that will be the best.
看來,要過村上式的生活,還真的要靠彩票才可以。
金庸古龍也很有錢。不過好像村上的書會比較容易寫一點。

11:23 PM  

Post a Comment

<< Home

Powered by Blogger